lauantai 20. helmikuuta 2010

Mietittyä puhetta




MINÄ JA NAAPURINI

Kun naapurini käyttäytyy sillä tavalla, hän tekee
rumasti;
Kun minä käyttäydyn niin, minulla on kanttia.

Kun hän on kaavoihinsa kangistunut, hän on
jääräpäinen;
Kun minä olen sellainen, on kyseessä
pelkkä päättäväisyys.

Kun hän ei pidä ystävistäni, hän on ennakkoluuloinen;
Kun minä en pidä hänen ystävistään,
minä osoitan hyvää ihmistuntemusta.

Kun hän tekee myönnytyksiä, hän mielistelee;
Kun minä teen niin, on kyseessä
harkittu tahdikkuus.

Kun häneltä kuluu aikaa asioiden tekemiseen,
hän on uskomattoman hidas;
Kun minulta kuluu siihen ikuisuus,
minä olen harkitseva.

Kun hän tuo julki vikoja, hän on äksy;
Kun minä teen niin, minä olen tarkkanäköinen.

-----Tuntematon kirjoittaja-----

4 kommenttia:

  1. Kyllä oli hyvin mietittyä puhetta. Pitääköhän se paikkansa heh heh , joillakin ehkä "Ei siis minulla heh,heh"
    T:ainora

    VastaaPoista
  2. moi jadessan tässä kivoja asioita sulla täällä ihana tuo miettittyä puhetta

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommenteista kaikille.
    Ihania ovat kaikki kommenttinne :)
    Näinhän se usein on, että ei me koskaan, kun muut.. :)

    VastaaPoista

Kiva kun ajattelit kommentoida, se ilahduttaa aina :)
Kiitos!