sunnuntai 6. joulukuuta 2009

Pyhäpäivän ratoksi



PIKKU PRINSSI

Nyt haluan lisätä lempikirjojeni joukkoon tämän ihastuttavan , monille aikuisillekin rakkaan kirjan Pikku prinssistä. Kirjassa on ajatusta ja sanomaa, ehkä juuri aikuisena sen ymmärtääkin paremmin. Kaikkein eniten koskettaa minua aina ja aina vaan ote ketun ja pikku prinssin keskustelusta, joka lienee monelle tuttu eli :
" aivan niin, kettu sanoi. Nyt sinä et ole minulle vielä muuta kuin aivan samanlainen pieni poika kuin satatuhatta muuta pikkupoikaa. Enkä minä tarvitse sinua. Sen enempää, kuin sinä tarvitset minua. Minä en ole sinulle kuin kettu, samanlainen kuin satatuhatta muuta, mutta jos sinä kesytät minut, niin me tarvitsemme toinen toisiamme. Sinusta tulee minulle ainoa maailmassa ja minusta tulee sinulle ainoa maailmassa..."
Siinä on sitä sanomaa, ja tuo ote tulee jostain syystä minua vastaan monessa paikassa, mikä on aika jännää.
Illalla kun rauhoitun päivän askareista, katson elokuvan, eihän ne kirjoille koskaan vertoja vedä, mutta katson kuitenkin.
Kirjan on kirjoittanut 1943 Antoine De Saint-Exupery.

2 kommenttia:

Kiva kun ajattelit kommentoida, se ilahduttaa aina :)
Kiitos!