sunnuntai 27. kesäkuuta 2010

Valkolehdokki


Tänään huomasin yhden ainoan
huumaavan tuoksun tuojan mökin pihamaalla lintukotinsa
jättäneen sinitiaisen pöntön alla.
Valkolehdokin!
Mikä huumaava ihastuttava tuoksu meitä ilahduttaa öisin.
Tämänkin ilmeisesti, luulen mä
edellinen asukas pihaan istuttanut,
kuten muutkin ihastuttavat kasvit.
Pidän ajatuksesta, että metsäkasveja siirtäisin pihamaalleni.
Voihan tietty olla että valkolehdokkeja kasvaa ihan muutenkin vaan,
täällä Heinolassa ainakin luontopolkujen rannoilla näkee paljon.
Mutta ihastuttava, yksinäinen, tykkään siitä!

7 kommenttia:

  1. Ihana kukka, kuin enkeli ja tuoksu on huumaava. Pitäisi olla melko yleinen keski- ja eteläosissa, mutta vain kerran olen tavannut.

    VastaaPoista
  2. Ihastuttavia ne ovatkin!
    Minäkin pidän luonnonkasveista ja mieluiten käyn niitä ihailemassa niiden esiintymispaikoilla. On kuin kävisi vanhalla tutulla kyläilemässä :)

    VastaaPoista
  3. Heleena, aivan niin, minulle pienoinen yllätys mökin pihassa. Ihana.

    Manna, ihan totta.Kyllä luonnonkasvit on ihastuttavia.Metsäkurjenpolveakin on varjoisalla seinustalla ihan sinisenään.

    VastaaPoista
  4. Niin yksinkertaisen kaunis kukka, jolla huumaavan ihan tuoksu. Harvoin olen tavannut.

    VastaaPoista
  5. Valokin värsyjä, se on kyllä ihana.

    VastaaPoista
  6. Kyllä on taas Sinulla kamera räpsynyt:D
    Ihanat kuvat. Mutta varoituksen sana, älä vaan siirtele valkolehdokkia mistään. Se on kokonaan RAUHOITETTU kasvi.
    Minä olen nyt saanut viettää lastenlasten kanssa mummon päiviä:) Kuviakin on tullut enimmakseen niistä pienistä piipertäjistä.
    Hyvää keskikesää Sinulle ja perheellesi:)
    Terv: Leena

    VastaaPoista
  7. Leena, moi, kiva kun pistäydyit täällä!
    Ei ei en minä siirtele luonnon kasveja, se on tuo edellinen asukas sen varmaankin tehnyt.
    Joo, kyllä tiedän että valkolehdokki on rauhoitettu, ja arvostan sitä!
    Onnellisia hetkiä pienten parissa ja hyvää kesää myöskin sinulle!
    Laita joskus meiliä sitten kuvien kera, kiitos! :)

    VastaaPoista

Kiva kun ajattelit kommentoida, se ilahduttaa aina :)
Kiitos!